Experiment

Har påbörjat en ny teckning som är lite speciell från tidigare porträtt jag lagt upp här; det är nämligen ett ansikte jag "designat" själv! Blev sugen på att försöka skapa ett eget porträtt, men ändå ha något att utgå ifrån och inte bara teckna på fri hand. Så gick in på morphthing.com och blandade några ansikten som fungerade fint ihop (haha, professionellt...)

Resultatet nedan;

 

Visste du att ju mer genomsnittligt och symmetriskt

ett ansikte är, desto vackrare anses det vara?


Utgick ifrån denna bild för att få fram fina proportioner i ansiktet, men därefter har jag ändrat vissa attribut och tittat på andra ansikten för att ta fram ett intressant utseende med mer karakteristiska drag. Var inspirerad av bland annat Penélope Cruz, Sade, Adriana Lima, Claudia Lynx och Julia Roberts vilket kanske syns svagt här och var, haha. Skuggningen gör jag enligt ett foto (referensfotot till min Adriana Lima-teckning) för att det ska bli rätt - bilden ovan har ju fått någon konstig genomsnittsskuggning då jag blandat ihop ett flertal olika ansikten!

Så här långt har jag alltså kommit! Tänkte inte lägga ner alldeles för mycket tid på detta porträtt, utan gör det mest för skojs skull och för att försöka få fram ett eget ansikte. Gjorde munnen lite bredare, ögonen lite "tröttare" och näsan lite mer framträdande då jag tycker detta är fint :D Lägger upp resultatet om/när det blir klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0