La città eterna 1

Rom, en av de platser jag älskar allra mest. Och även om jag skulle se resten av världen, kommer denna stad alltid ligga nära mitt hjärta och i toppen på min lista över favoritplatser! Så underbart vackert, charmigt, livligt, varmt. Älskar kombinationen av antikt (historienörden inom mig) blandat med modernt, och det faktum att människor bor och lever bland detta - att man kan gå omkring bland samma byggnader, på samma gator, under samma sol, som människor för ett par tusen år sedan...
Att man här även finner världens bästa glass och pizza, vackra människor, ett underbart språk, den varma medelhavsmentaliteten och lite annat som vi saknar i norr, gör att man vill tillbaka... Här är foton från två resor till Rom, och självklart slängde jag ett mynt i Fontana di Trevi vid båda tillfällena ;) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0