Guess who...

Mitt senaste projekt. Ber om ursäkt för kass kvalitet, men har ännu inte fixat skannern så var tvungen att ta bilden med mobilen (som ändå har fler pixlar än min uråldriga kamera... -.-)

 

Det jag har lärt mig av det här projektet är att blont hår med mörk utväxt är bland det mest enerverande att försöka sig på att teckna! Man kan liksom inte göra streck hej vilt utan måste lämna vita ytor som ska likna hårstrån... Suck.

 

Vill ge bilden en ljus/nästan skinande framtoning som passar det oskuldsfulla

ansiktet, med bara vissa mörkare detaljer (ögon, läppar, skuggade partier) :)


Kommentarer
Postat av: Stevie

SVAR; Tack haha, jag plockade bara lite stenar som låg på stranden och skapade! ^^ Jadu, det går sådär med adriana bilden.. det är sjukt svårt asså, och jag är så dålig på porträtt så det lär inte bli bra alls, men jag kämpar :D



Måste bara fråga, hur många unika besökare har du per dag? Jag har runt 40-60, och har grymt svårt att få ut den till folk! Det jag bloggar om kanske inte är tillräckligt intressant bara, elr vad tror du? :)

2012-01-30 @ 20:53:23
URL: http://steviedesigns.blogg.se/
Postat av: Stevie

Porträttet ser grymt ut BTW! Lär bli riktigt bra när det är klart :D

2012-01-30 @ 20:54:02
URL: http://steviedesigns.blogg.se/
Postat av: fley

När kommer den efterlängtade Kim Jong Il-bilden??

2012-02-03 @ 16:46:53
Postat av: Isabella Axelsson | foto & ponnytrav

åh va fin!

hoppas du får en bra helg! :)

2012-02-04 @ 10:19:54
URL: http://isabellasphotographing.blogg.se/
Postat av: ebba

Fley: Jag håller på med en porträttserie av Kim Il Sung, Kim Jong Il och Kim Jong-un, lägger ut den så fort jag är färdig

2012-02-04 @ 16:24:04
Postat av: Fley

Härligt! kan du skynda dig dock, vill använda dem i mitt projektarbete <3

2012-02-09 @ 10:29:00
Postat av: Art by Mai

Snyggt! Känner tyvärr inte igen henne riktigt.. kan det vara Scarlett Johansson? :/

2012-04-26 @ 21:29:30
URL: http://artbymai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0