Io non ho paura

Har spenderat hela helgen i Lund och Malmö, fått upp kontakten med en vän jag inte sett på flera år och haft filmkväll hos en annan (eller nej, kvällen bestod till hälften av film, hälften av att försöka sätta upp en jäkla skum bäddsoffa. Slutade med ett konstigt mellanläge så man varken kunde sitta eller ligga i den). Men det var väldigt mysigt, och vi såg en av mina favoritfilmer; italienska Io non ho Paura.

 


En sådan fin film som verkligen förmedlar känsla och stämning i fattig syditaliensk landsbygd, genom fantastiska bilder och underbar musik. Men samtidigt med en väldigt mörk och obehaglig handling (delvis baserad på verkliga händelser)... Även om jag gillar boken mer, var filmen klart över förväntan och jag rekommen- derar den verkligen! Hela finns upplagd på youtube, så passa på att se den;



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0