Topp 4 särskilda situationer

Inte ens en månad har passerat och jag har redan tillräckligt med material för att sätta ihop detta inlägg (men vad är det med mig och listor egentligen?)
 
4.
Eftermiddag inne på stora köpcentrumet Grand Arcade. En kille, troligtvis på 16 år och av fransk börd, uppenbarar sig och jag blir tillfrågad om att deltaga i hans selfie. Självklart sumpar man inte en sådan chans - det är ju inte varje dag man får äran att vara med på bild med en total främling! 
 
3. 
Av alla ställen utspelar sig detta på ett bibliotek. En äldre kvinna sätter sig till rätta med hörlurar vid en av datorerna och börjar sjunga, ljudligt, länge och på fullt allvar. Naturligtvis har man sämsta platsen snett mittemot och kvinnan har full uppsikt över det pokeransikte jag inte lyckas upprätthålla. En sekund föreställer jag mig att vi är offer för en prankvideoinspelning, men nej, hon känns inte som prankstertypen. Troligen har hon bara lust att sjunga och struntar fullständigt i vad biblioteksfolket tycker om saken.
 
2.
Mitt på gatan, mitt bland alla människor, mitt på ljusa dagen. Ett gäng japaner står i samlad trupp utanför Poundland och i mitten står en far och en son. Eller rättare sagt, fadern håller i sonen, och över en brunn, för att hjälpa honom genomföra ett högst offentligt toalettbesök. Inget onice med det.
 
1.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha åh Gud jag dog 👏

2014-09-16 @ 12:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0